دندان درد در تعطیلات


دکتر سعیده شادلو - دکتر مجید قریشی - دندان درد در تعطیلات

بسیاری از ما با شروع اولین علامت های درد دندان با دندانپزشک خود تماس میگیریم وبرای درمان دندان  درد خود اقدام میکنیم اما درست در زمانی که تعطیلات چند روزه شروع شده و همه خود را برای یک استراحت یا تفریح آماده میکنیم دندان درد به سراغ ما میاید دندان درد در تعطیلات بسیار آزار دهنده است چون دسترسی به دندانپزشک خودمان ممکن نیست .

بهترین کار پیشگیری از این درد آزار دهنده است بهتر است هم اکنون که تا شروع تعطیلات فرصت داریم برای معاینه دندانهایمان یک نوبت از دندانپزشک خود بگیریم تا اقدامات اورژانسی  لازم را برایمان انجام دهد .

اگر فرصت اینکار را نکردید و در تعطیلات گرفتار دندان درد شدید برای کنترل درد خود اقدامات زیر را میتوانید انجام دهید.

1-اول از هر کاری بدانید برای کم کردن درد دندان خود بهتر است یک مسکن ساده مثل ایبوپروفن یا مفنامیک اسید همراه خود داشته باشید تا در صورت شروع درد بتوانید از مسکن استفاده کنید تا درد شما تشدید نگرد.

2-همیشه مسواک و نخ دندان همراهتان باشد تا بتوانید روزی چند بار دندانهایتان را تمیز کنید گیر کردن مواد غذایی در بین دندانها و محل پوسیدگی دندانها عامل مهم شروع  کننده درد میتواند باشد.

3-از دهانشویه ها هم میتوانید برای کم کردن درد خود استفاده کنید میتوان از محلول آب و نمک (یک قاشق چای خوری نمک در یک لیوان آب جوشیده) به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

4-حتما از خوردن شیرینی ها خودداری کنید شیرینی ها یک عامل قوی در تحریک دندانهای درد ناک هستند و باعث تشدید درد مشوند.

5-برای کم کردن دردهای شدید میتوانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید میتوانید چند تکه یخ را داخل حوله ای گذاشته و آنرا روی صورت خود نگهدارید .این کمپرس یخ را به صورت مداوم روی صورت خود نگه ندارید چند دقیقه بگذارید و چند دقیقه بردارید.

6-عصاره میخک هم یک مسکن خوب برای دندانهای دردناک است آنرا به به تکه ای پنبه بزنید و روی دندانی که درد میکند قرار دهید.

7-برای کم کردن درد هنگام شب علاوه بر کارهای فوق از یک بالشت بلند برای خوابیدن استفاده کنید.

سوالات خود را از دندانپزشکان در قسمت پرسش و پاسخ بپرسید.



آدرس مطب ما


پرسش و پاسخ

شما میتوانید سوالات خود را پیرامون دهان و دندان از طریق صفحه پرسش و پاسخ مطرح نمایید . تا در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ داده شود

هم اکنون سوال دارم!