درمان ریشه و عصب کشی

دکتر سعیده شادلو - دکتر مجید قریشی -درمان ریشه و عصب کشی

ارائه خدمات عصب کشی یا درمان ریشه همیشه همراه با استرس و ترس میباشد. ما با استفاده از دستگاههای پیشرفته بهترین درمان را برای مراجعه کننده ارائه می دهیم تا هم نتیجه خوبی بگیریم و هم کمترین میزان درد را تجربه کنید .

• تعریف

در همه جای بدن اجزا داخلی به طور مستقیم با محیط بیرون در تماس نبوده و توسط لایه هایی از تماس با محیط خارج محافظت میشود. در دندان نیز مینا و عاج ، محافظ اعصاب  و عروق داخلی آن  میباشد، با ایجاد پوسیدگی دندان و ایجاد حفره در دندان در نهایت موجب تماس محیط بیرونی با محیط داخل دندان شده ونتیجه ان ایجاد عفونت و درد میباشد .در این مرحله  دندانپزشک  این بافتها را از داخل دندان خارج کرده و با مواد خاصی کانالهای دندان را پر میکند به این عمل درمان ریشه یا Root canal therapi گویند

• نام درست

در عوام به درمان ریشه اصطلاحا عصب کُشی یا عصب کِشی گویند در اصل هر دو واژه غلط است و اصطلاح درست درمان ریشه میباشد.ما نه عصبی را میکُشیم و نه میکِشیم بلکه ریشه دندان که عفونی شده را درمان میکنیم.

• درد بعد از درمان

درد بعد از درمان ریشه بستگی دارد به دندانی که تحت درمان قرار میگیرد .به این شکل که در چه مرحله ای از روند ایجاد عفونت دندان، این درمان انجام گیرد. گاها بعد از درمان ممکن است اصلا دندان درد نداشته باشید یا یک درد خفیف  داشته باشید، یا یک درد شدید و حتی همراه آن تورم نیزداشته باشید .

برای تسکین درد با دندانپزشک مشورت کنید.

البته با کمک تجهیزات پیشرفته که امروزه در درمانهای دندانپزشکی استفاده میشود تا حدود زیادی  این عوارض کاهش یافته است.

• دلیل نیاز به روکش این دندانها

دندانهایی که درمان ریشه شده اند چون تغذیه داخلی خود را از دست داده اند به مرور زمان خشک شده و بسیار آسیب پذیر خواهند بود ودر اثر یک فشار سنگین دچار شکستگی میشوند بنابراین روکش کردن این دندانها بابت حفظ طولانی مدت آنها میباشد.

آدرس مطب ما

پرسش و پاسخ

شما میتوانید سوالات خود را پیرامون دهان و دندان از طریق صفحه پرسش و پاسخ مطرح نمایید . تا در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ داده شود

هم اکنون سوال دارم!